back to top
2024. november 11., hétfő

heti érdekes

Friss cikkek  

Mik a felhőalapú szolgáltatások legfőbb előnyei?

Ma már szinte mindenki használ valamilyen felhőalapú szolgáltatást: szoftvert, tárhelyet, platformot és így tovább. Ez a technológia természetesen nemcsak a magánemberek, hanem a cégek életében is fontos szerepet játszik, sőt: talán ők használják ki a legjobban a benne rejlő lehetőségeket.

Hisz nézzük meg például a MiniCRM rendszerét, ami szintén egy felhőalapon működő szoftver. A magyar fejlesztésű programot egyre több hazai és külföldi vállalkozás használja, hisz sokkal könnyebbé teszi a mindennapi munkát. Ennek apropóján mai cikkünkben a felhőalapú rendszerekről lesz szó.

A felhők előnyei általánosságban

Először talán nézzük meg, hogy alapvetően miért is jó ilyen szolgáltatásokat használni, akár magánéleti, akár munkával kapcsolatos célokra. 

A legelső pozitívum a helyfüggetlenség. Az adatok ugyanis nem egy-egy saját eszközünkön, hanem a szolgáltató szerverein tárolódnak, amiket interneten keresztül érhetünk el. Tehát ha van internetkapcsolatunk, akkor lényegében okostelefonról, laptopról, asztali gépről, sőt akár még okostévéről is hozzá tudunk férni a felhőben lévő adatokhoz. 

Költséghatékony: a felhőszolgáltatások természetesen nincsenek ingyen, de sokkal olcsóbb és egyszerűbb az üzemeltetőnek kifizetni a havidíjat, mint nekünk szervereket vásárolni, azokat beüzemelni, működtetni, nem beszélve a karbantartási és javítási költségekről. Ezeket viszont így mind a szolgáltató intézi, nekünk nem lesz vele gondunk.

Megbízható: a mai világban az adat az egyik legnagyobb érték, így érthető, ha mindenki tart attól, hogy esetleg illetéktelenek kezébe kerülhet. A felhőket üzemeltető cégen viszont a legkomolyabb biztonsági intézkedéseket alkalmazzák, és ezeket folyamatosan fejlesztik is, így az adataink biztonságban lesznek.

És most nézzük meg azt is, hogy mik konkrétan a felhőalapú CRM rendszerek előnyei!

Bárhonnan elérhető

A reggeli dugóban a villamoson ülve azon bosszankodsz, hogy tétlenül kell várakoznod, miközben ezer dolgod lenne az irodában. Kapd elő a telefonod, lépj be a CRM-be, és lesd meg az aznapi teendőidet, miközben lassan araszol körülötted a forgalom. Mire beérsz a munkahelyre, ebben a szabad fél órában máris egy csomó mindent sikerült elintézned.

Szabadon méretezhető

Minden tárhely elfogy egyszer, a bővítés pedig igen költséges, ha újabb szervereket kell vásárolnod vagy bérelned. A felhőszolgáltatóknál viszont jóval könnyebben és olcsóbban vehetsz plusz tárhelyet, így akár néhány kattintással megtöbbszörözheted a rendelkezésre álló helyet.

Stabil

A technika ördöge nem alszik, és mi történik akkor, ha egyszer csak váratlanul tönkremegy a céges laptopod? Könnyen lehet, hogy búcsút inthetsz a rajta lévő fájloknak és adatoknak. Ám ha CRM rendszert használsz, csak annyi dolgod lesz, hogy az új gépen bejelentkezel a fiókodba, és máris ugyanúgy minden ott lesz előtted, mintha csak a régi készülékedet használnád.

(X)

Kapcsolódó cikkek