3 L Cafe - Lakitelek és környéke hírei! Közélet, bulvár, sport és minden ami egy kávé mellett megbeszélhető!
  1. 2018.01.20. szombat, Sebestyén
  2. |
  3. 5 °C
  4. |

Így épül tovább az M44-es

A gyorsforgalmi út Nagykőrösnél fog csatlakozni az M8-ashoz, a most meghirdetett 10 kilométeres Tiszakürt és Lakitelek közötti szakaszon egy több mint 500 méter hosszú hidat is kialakítanak.

Kiírták a közbeszerzési pályázatot a Békéscsaba gyorsforgalmi elérhetőségét biztosító M44-es út Tiszakürt és Lakitelek közötti szakaszára, melynek kivitelezése során egy új Tisza-hidat is kialakítanak – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A nyertes ajánlattevő megtervezheti és kialakíthatja a 2x2 sávos gyorsforgalmi út 9,9 kilométeres szakaszát a 21+100 km szelvénytől a már kivitelezés alatt álló Tiszakürt és Kondoros közötti útvonalig. A fejlesztés részeként felépítenek egy új 556 méter hosszú hidat is a Tisza felett, melynek a terveit az Uvaterv Zrt. készíti, legnagyobb szabadnyílása pedig 152 méteres lesz. Az új szakasz kialakítása során 2 különszintű csomópontot is létrehoznak és a lakiteleki mérnöki telepet is kiépítik. A beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. opciós lehetőségként fenntartja a 4625-ös út és 44-es főút közötti szakasz, illetve a kapcsolódó vasúti átkelő és csomópont tervezési és kivitelezési feladatait, melyeket a nyertes pályázattevővel elkészíttethet.

A tervezett M8-as autópályát Nagykőröstől Békéscsabával összekötő M44-es leghosszabb, 66 kilométeres szakaszát három különálló projektben végzik el: a Tiszakürt és Kunszentmárton közötti 20,5 kilométeren a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. dolgozik, Kunszentmárton és Csabacsűd között (20,5 km) az EuroAszfalt Kft., Swietelsky Magyarország Kft., Soltút Kft., A-Híd Zrt. alkotta konzorcium építkezik, valamint Csabacsűd és Kondoros között (20,4 km) szintén a Duna Aszfalt és a Hódút a kivitelezők.

A három részberuházásban összesen négy, különszintű csomópont, 49 híd, négy vadátjáró, öt ökológiai átjáró épül. Az első alszakaszon Kunszentmártonnál egy 450 méteres acél ívhíd épül a Körösön, ami a meglévő Körös-hidak építészeti hagyományait követi.

Forrás: Magyar Építők